Skip to Content

Yıldızların ve Burçların Olaylara ve İnsan Hayatına Etkisi Olduğuna İnanmak.

Yıldızların ve Burçların Olaylara ve İnsan Hayatına Etkisi Olduğuna
İnanmak

Yıldızların ve Burçların Olaylara ve İnsan Hayatına
Etkisi Olduğuna İnanmak
 
Zeyd İbni Halid el-Cühenî'den
şöyle dediği rivayet edilir. Rasûlullah (s.a.v.) Hudeybiye'de gece yağan
yağmurun ardından sabah namazı kıldırdı. Namazı bitirince insanlara yöneldi ve
şöyle dedi:
"Rabbinizin ne dediğini
biliyor musunuz?"
"Allah ve Rasulü daha iyi
bilir" dediler. Şöyle buyurdu:
"Allah Teâlâ dedi ki:
Kullarımdan bazıları bana inanmış, bazıları da inkâr etmiş oldu. Kim "Allah'ın
kerem ve rahmetiyle bize yağmur yağdı" derse o kimse inanmış ve burçların
tesirini inkar etmiştir. Kim de "şu ve şu yıldızın etkisiyle bize yağmur yağdı"
derse o kimse beni inkar etmiş ve burçların tesirine inanmıştır."[1]
Dergi ve gazetelerdeki şans
burçlarına bakmak da bu anlamdadır. Kısmetinde yıldızların ve gezegenlerin
etkisi olduğuna inanırsa müşrik'tir. Eğlence olsun diye okursa asidir,
günahkardır. Çünkü, şirk olan bir şeyi okuyarak eğlenmek caiz değildir. Ayrıca,
şeytan kalbine yazılanlara inanmayı sokabilir. Şirk'e düşmesine sebep olur.
Allah azze ve celle faydalı
kılmadığı şeylerde faydalı olduğuna inanmak da şirk'tir. Bazıları, nazarlıklarda
fayda olduğuna inanırlar. Bu; ya kahinin veya büyücünün söylemesiyledir, ya da
eskilerden kalan bir inançtır. Nazar değmesini engellediğini sanarak boyunlarına
veya çocuklarına takarlar. Vücutlarına bağlarlar. Arabalarına ve evlerine
asarlar. Değişik taşlı yüzükler takarlar. Onlarla ilgili, belaları
uzaklaştırdığı ve ortadan kaldırdığı şeklinde çeşitli şeylere inanırlar.
Şüphesiz bu Allah'a tevekkülü yok eder. İnsanın ancak zayıflığını artırır.
Haramda çare aramaktır. Asılan nazarlıkların çoğunda açıkça şirk, şeytanlardan
ve bir takım cinlerden yardım isteme vardır. Bazı hilekar büyücüler, Kur'an'dan
ayet'ler yazarlar ve yanına şirk olan yazılar karıştırırlar. Bazıları da Kur'an
ayet'lerini necasetle (pislikle) veya hayız kanı ile yazar. Bütün bunların
asılması ya da bağlanması Rasûlullah'ın (s.a.v.):
"Kim bir nazarlı/muska
asarsa şirk koşmuştur."[2]
kavli gereğince haramdır.
Bunları takan, Allah'tan başka
bu eşyaların da fayda ya da zarar verdiğine inanırsa büyük şirk işleyerek müşrik
olmuştur. Şayet onların, fayda ya da zarar gelmesine bir sebep olduğuna inanırsa
-ki Allah bunları sebep kılmamıştır- o kimse küçük şirk işlemiştir.[3]
 

 

[1]
Buhari, Bkz. Fethu'l-Bari: 8/176.

[2]
Ahmed, Müsned: 4/156; Bkz. es-Silsiletü's-Sahiha, hadis no: 492. Bu kimse
küçük şirk işlemiştir. Başkaları görsün diye namaz kılan gibi.

[3]
Muhammed Salih el-Müneccid, İnsanların Önemsemediği Sakınılması Gereken
Haramlar, Karınca Yayınları: 17-18.

Yorumlar

Yeni yorum gönder

Bu alanın içeriği gizlenecek, genel görünümde yer almayacaktır.
  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • İzin verilen HTML etiketleri: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Satır ve paragraflar otomatik olarak bölünürler.

Biçimleme seçenekleri hakkında daha fazla bilgi

Son yorumlar